23 Aralık 2012 Pazar

Taşınabilir Şarj Aleti Yapımı

Merhaba arkadaşlar bu yazımızda akıllı telefonların özellikle htc telefonlarının sorunu şarjı az gitmesidir :)
Bende bu durumdan iyice daraldım ve daha önceden rc kumandama yaptığım pil gibi pil yapıp 5v'ta düşürmek aklıma geldi. Projeme başladım ve bitirdim :) şimdi aşama aşama yapmaya başlayalım.
NOT: Tüm sorumluluk size aittir.
NOT2: Elektronikten hiç anlamayan arkadaşlar denemeyin telefonunuza zarar verebilirsiniz.
NOT3: Profesyonel şarj aletiniz yok ise Li-ion pil yerine 8'li şarjlı kalem pil kullanılabilir.

Kullanılan Malzemeler
1. 2 adet Li-ion pil (Laptop bataryasından söktüm :) )
2. 7805 transistör
3. Dişi Usb Girişi
4. Voltaj göstergesi (Rc arabamdan söktüm :).Bunun önemi yüksek li-ion piller 2.6-4.1 volt arası çalışır. 2.6v'tan aşağıya düşerse ölme ihtimali ve yanma ihtimali oluşabilir)
5.Aç Kapa anahtarı.

İlk fotoğrafımız ile başlayalım
7805 transistörümüz
Burada li-ion pillerimizi seri bağlayıp 4.2+4.2=8.4V olarak çalışmasını sağladık. Detayı ise " http://etna81.blogspot.com/2012/11/li-ion-piller-ile-rc-kumandaya-batarya.html " 
7805 ile dişi usb'nin bağlantılarını yapıyoruz.
Lehimleme işleminden sonra transistörümüz çalışıyor mu diyerek voltmetre ile ölçtüm.
Sonuç başarılı :) 5.06V
Her ne kadar da voltmetrede 5v'tu görsemde korka korka telefona bağladım ve turuncu ışık çıkıp ekran açıldı :D tamam oldu bu iş dedim.

5 dakika sonra baktım ki 7805 çok ısınmış.
Bakırdan yapılmış soğutucuya 7805'i bağladım.
(Soğutucu netbook işlemcisinin :) )
Voltaj ölçeri bağladığım an.
Kafama sonradan dank eden bir eksik aklıma geldi :) .
Bu pilleri nasıl şarj edeceğim bittiğinde ?.
şarj etmek için ayrı bir giriş(sarı yer) taktım
Not: profesyonel şarj aletimin uç kısmının erkeği sarı giriş
Güzelce bantlayıp voltaj ölçeride yerleştirdim büyüklüğünü anlamanız açısından çekilen fotoğraf.
Ve o akşam ki mutlu son :) 
Bir kaç gün sonra baktım dandik durdu bantlar :) elime sert plastik geçti onu kesip biçip kutu şeklini verdim şarj aletimin :P
Hee unutmadan 7805'e direk bağlıydı bizim piller ve direk bağlı olduğundan şarj etmesem bile 7805 akım çekiyordu bunu engellemek için araya anahtar koydum. Voltaj göstergeside anahtar ile açılıp kapanıyor.
Karışık gözüküyor olabilir ama siz yaptığınızda göreceksiniz karışık değil . 
Anahtarda 2 uç var.
1. uca pilden gelen + yı
2. uca 7805e giden +yı bağlayacaksınız.

voltaj metreyide bağlayacaksanız 2. uca + kablosunu bağlayacaksınız.
Mutlu sona ulaştık :) . Anahtarın kapalı açık olduğu fotoğrafları gördünüz böylelikle daha sağlıklı oldu taşınabilir şarj aletimiz. Bir kaç bilgi vermek gerekirse şuan tam deneyemedim ama 2 kere %2 den %100'e kadar şarj ettim daha bitmedi bakalım 3.yü şarj edebilecek mi :) .
Sorularınız olursa yorum kısmından yanıtlamaya çalışırım .
Herkese kolay gelsin ;) Başarılar.

28 yorum:

  1. hocam eline sağlık çok güzel ve başarılı bir çalışma.benim sorunum şu soğutucu meselesi.Soğutucuyu nasıl bağladın(kablo falan göremiyorum) nasıl çalışıyor ve nasıl temin edebilirim

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler :).

    7805'i soğutucuya bantladım birleşmesini sağladım. 7805'in sıcaklığını soğutucu bakır almakta ve bu büyüklükteki soğutucu fazla sıcaklığı aldığı için yeterli olmakta . Fan bağlamama gerek kalmadı fazla ısı yaşanmamakta.

    8'li kalem pil ile çalışanıda yaptım onuda burada yer vereceğim sadece örnek olsun diye yapılmıştır :).

    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  3. kardeş kaça satarsın facebookdan Özcan Çapa yı ekle satarsan bilgim olsun aynısından bende isterim :) fiyatınıda konuşuruz neyse emeğine sağlık güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Özcan

      Satılık ürünüm yok :). Herkes yapabilsin diye güzelce anlattım sende yapabilirsin biraz ilgin varsa eğer , takıldığın yerler olursa sor yardımcı olurum her zaman

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Dalkilicse yorumunu silmişsin ama önemli bir soru sormuşsun.

      Soru : merhaba, merak ettigim birsey var. pilleri sarj etmek için kullanılan giriş degerleri ne olmalı? bnde ikş adet li-ion 3.7V 5Whr pil var onları seri baglayıp yapıcam.5v 2Ah (standart akıllı telefon adaptoru ile micro usb üzerinden sarj etsem olur sanırım) şimdiden tesekkurler.

      Cevap: Bu piller ni-mh kalem piller gibi değiller. Belli bir oranda voltaj ve amper verilerek doldurulurlar. Benim pil doldurmak için profesyonel şarj aletim var onun Li-ion pil özelliği var o özellikte şarj ediyorum. Direk normal voltaj vermek sakıncalı olabilir ;)

      Sil
  5. 2 tane paralel bir tane seri pil toplamda 8.4 Volt 5000 mAh girisi voltajim. Dedigim gibi 7805 baya baya isiniyo. Bataryam 1650mAh

    YanıtlaSil
  6. Burak herşey doğru voltajın filan. Senin soğutucu daha büyük , benimki küçük ve soğutucuyu elimle tutabiliyorum.

    Senin 7805 imalat hatası olabilir yenisiyle dene,
    7805 ısıyı soğutucuya aktarabiliyor mu ?

    7805'i mi elinle tutamıyorsun ısıdan, yoksa soğutucuyu mu ?

    YanıtlaSil
  7. Olabilir belki hatalidir. Sogutucu baya isiniyor. 7805 isinmiyor sogutucuya aktardigi icin isiyi. Yenisi almam icin 1 saat yol gitmem lazim. Ama ben uzun sure sarja koymadim entegre yanar telefon perte cikar diye.

    YanıtlaSil
  8. Yani tabi ki çok aşırı ısınması sorun yaratabilir yenisi ile değişim yapmalısın.

    YanıtlaSil
  9. Yenisi alirsam bi tane 5.1V zener ve 1A sigorta alacam. Sende eklesen bunlari daha guvenli olur.

    YanıtlaSil
  10. Yeni entegre sigorta ve zener diyot aldım. Zeneri test ederken yaktım :) çöpe gitti. Yeni entegre diğeri ile aynı gibi belli bir sıcaklıkta sabit kalıyor. Sonuç olarak gayet iyi şarj ediyor. Kasa için malzeme bulamadım hala şuan için ev içinde taşınabilir :D

    YanıtlaSil
  11. Flood olcak ama ben son sorumu sorayım. 8.4V luk pilleri neyle şarj ediyon ?

    YanıtlaSil
  12. :) Hayırlı olsun. Isı artık çok artmıyor değil mi ?.

    Li-ion piller normal şarj edilemez bunu araştırmalısın. Bende Profesyonel şarj aleti var . Li-po , li-ion , ni-mh , ni-cd olarak ayırt edebiliyorum ve kaç S yani kaç tane pili seri bağlıyorsan onu seçebiliyorsun. 8.4v 2 pilin seri halidir. 2S seçilmelidir. Örnek bir cihaz : http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/catalog/ACC6(2).jpg

    YanıtlaSil
  13. 3.7V için bi tane devre var aslında lm317 ile yapılan ama tek tek pilleri ayırıp şarj etmekle uğraşmayayım diye sormuştum. Resimdeki cihazdan okulda var çizgi izleyen robotun bataryasını şarj etmek için almışlar. Onu kullanabilirim ama ne zaman kadar:D hoca bir hafta sonra der artık vermem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiye de 70 80tl ye bulabilirsin, o paraya değer gerçekten şarjli ne varsa şarj edersin:):) tavsiye ederim

      Sil
  14. elimde 3 adet lion 3.7 toplamda 11,1 v ve 2 tane daha lion pil var toplam 2.4 v yani elimde 13.5 valt şarzlı pil var piller full doluydu bende hazır hepsi doluyken hepsini seri bağladım ve bana şimdi önerdiğin şarj aleti ile transistor ve şarj göstergesi öner lütfen

    YanıtlaSil
  15. Furkan 2 tane 2.4v dediğin piller nedir ? onlar tam şarj olmamış olabilir.

    Transistör = 7805 dediğinde vereceklerdir.
    Şarj aleti ise = turnigy accucell 6 olarak googlede aratırsan bulursun

    Kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  16. yha abi bu soğutucu olmasa olmuyomu büyük zararı olurmu piller ısınırsa beklerim soğumasını illla soğucak bide billeri kulanımlık yapmayı düşünüyorum okadar mazzeme palıya batlar da okuyozz :)

    YanıtlaSil
  17. Oğuz kardeşim soğutucu kullanmalısın, 7805 çok ısınıyor, soğutucusuz olmaz, piller ısınmıyor zaten 7805i soğutmalısın :) . Kalem pil kullanmak istersen 4lü 2 adet kalem pil yuvası alıp da yapabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. sogutucu ve voltaj göstergesi olmadan olurmu çünkü lion pillerden yapmıcam normal kalem pillerden ve pil yatağı kullanarak yapçam öyle çalışırmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya bide yazmayı unutmuşum transistör kullanmasam olurmu sadece usb dişi kafa ve 4 tane kalem pil kullansam çalışırmı ?

      Sil
    2. Soğutucu kullanmak zorundasın çünkü 7805 ısınıyor. Transistör 5 v sabit yapıyor kullanman sağlıklı olacaktır.

      Sil
  20. soğutucusuz 7805 çok ısınıyor ben denedim ama herşeyim tamdı telefon şarj olmuyor deşarj oluyor neden anlayamadım şarj yükselceğine düşüyor napabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullandığın pil'in gücü yetmiyor olabilir veya kullandığın pil 6v altındadır. Pil voltajını kontrol etmelisin.

      Sil
  21. Devre çizimi yokmu üstat ....

    YanıtlaSil