2 Nisan 2014 Çarşamba

Toyota Corolla Ae101 ile Değişime Gidiyoruz...

Merhaba arkadaşlar bu konuda Toyota Corolla Ae101 aracımızın değişimini sunacağım. Gün geçtikçe güncellemeler gelecek ve yapılan işlemler farklı konularda detaylı şekilde anlatılacaktır :) . Çok konuşmadan hemen aracımızın ilk halini görelim.


İkinci günü hemen bir jant takalım dedik :), sevdiğim bir abimizden jantları alıp taktım, sonuç ise bomba :) , jantın arabası oldu, konforda sıfıra inince mecburen iptal ettik :) . Ama araba tay gibi oldu :D offroad'a hazırdık . Fotoğraflar aşağıda,


Sonra ki günler hemen yapılacak işlem müzik tesisatını takmak oldu :). Hazır depoda pioneer malzemesi bol olunca ne var ne yok takmadık tabi :) gerekli malzemeleri seçtik, bir kaç fotoğraflarla yapılan adımları göreceğiz. Detaylı fotoğraflar ve açıklamalar ayrı konuda yapılacaktır. İlk olarak arka cam altı pandizotunu yapıyoruz, abim saolsun baya uğraştık :) , toplamda 5 saat filan, ama sonucu güzel oldu :).



Arka pandizotu bitirdikten sonra tesisatı kablolarını çekmek oldu, + kabloları biraz ince oldu galiba :( , ama şuan için bu kadarı oldu, ilerleyen günlerde boş vaktim olunca kalın kablolar ile değiştireceğim. Bir kaç fotoğraf ile devam :)

Buda kabloların toparlanmış hali :).

Kristal şeffaf farsız olmaz dedik ae101'imiz :) hemen araştırdık bi arkadaşımızdan bulduk aldık ve taktık :).

Evet 3cm yay çok basmaz dediler, ae101 efsane kasayı düşürmek zor dediler, bakalım düşüyor mu dedik ve düşürdük. Not( Saç jant dip basık esneme sıfır :). Dahada aşağıya basamazsınız orjinal amortisörler ile. )
Arkadaşlar bu işlemi tavsiye etmiyorum güvenli değil. Hatta Ar-ge'si olmayan coil'lerden uzak durunuz. Yalnız ben arabayı çok kullanmıyorum şehir içinde dolaşıyorum görüntü istiyorum diyorsanız o zaman işler değişir gayet mantıklı :). Ama yinede söylüyorum orjinal ürünlerden şaşmayınız.
-
-
-
Evet gelişmeler sonrası bir kaç düzgün fotoğraf çekelim dedik yarıcık minicik pro denilmeyecek şekilde olan makina ile çekimlerim :) . Bu arada ön tamponu sprey ile boyadım :P

Şimdi sırada kristal farlarımızı karartmada :), kara far her zaman iyidir :). Bir kaç fotoğraf ile bakalım. Boyamız çok kalitelidir :P


Neler yapalım derken kilometre saatinin aydınlatmasına el attık bu sefer de :). İstediğim sonuç olmadı baştan söyleyeyim, O yüzden iç plastiği tekrar yaptırmak için yer bakınıyorum. Normalde ampülleri led yapınca. 120-180 arası ve 4-6 devir arası soluk kalır. Ben komple arkayı led yaptığım için 120-180 ve 4-6 devir arası çok canlı kaldı. Bunun sebebi ise kilometreyi gösteren plastiğin o bölümleri daha saydam diğer kısımları daha az olduğundan kaynaklanıyor.Size fikir vermesi açısından ufaktan anlatacağım yapılanları :).

İlk önce çerçeveyi sökmek için aşağıdaki fotoğrafta çerçevenin vida yerlerini görüyorsunuz oradan vidaları sökelim. Hafif gerdirerek yerinden çıkartıyoruz.
Kilometre saatinin Köşe taraflarında toplamda 4 vida bulunmaktadır. Bunlarıda söktükten sonra arkasından fişlerini sökünüz. Fişler bir birinden farklı ve karıştırma şansınız yoktur.
Kilometre saatinin arka paneli

Kilometre saatinin ön çerçevesini söküyoruz arka taraftan bir kaç vidası var onları söktükten sonra tabi ki :).

Ledlerimizi bu şekilde arkasına koyuyoruz. Sadece kağıttaki beyaz yerlerden ışık geçiyor.

Ve sonuç 4-6 ve 120-180 arası çok daha belirgin gördüğünüz gibi :). Ya plastiği değiştireceğim yada oradaki ledlere direnç koyup ışık şiddetini azaltacağım. Değişiklik yaptığımda burada yayınlarım :). Bugün ki işimizde buydu . Herkese kolay gelsin.


Evet arkadaşlar  yapay coil'den vazgeçtik ve eibach prokit yaylarım geldi :). Hemen arkasında KYB excel gazlı amortisör aldım 2 adet. Hemen koyulduk işe taktık. Takma işlemlerini ben yaptığım için detaylı fotoğraflar yoktur. Yalnız coil sonrası eibach'a geçmek eşşekten Yaylı paytona binmiş gibi hissetim :).

İkinci el olarak aldığım Eibach'larımız :)

KYB amortisörlerimiz :) temiz temiz

Coillerimizin halleri ve KYB Excel amortisörlerimiz :)

Aslında gayet yeterli şekilde düştü aracımız. Prokit 3.5cm bu arada

-
-
-
En büyük atılımı şimdi yapıyoruz ve Toyota Corolla Ae101 Fx Tampon, Arka sarı kırmızı reflektör, Fx için sanayiden uydurma mercek sislerimiz :). Beni heyecanlandıran en büyük parçamız Fx tamponumuz. Çok güzel olacak aracım :P.

İlk olarak reflektörümüz. Biraz siyah tozlar oluşmuş içinde temizlenecek artık :).



İkinci ürünümüz Sis farlarımız (Fx tamponu sona bırakarak heyecan yaptırıyoruz :P). Sisler gayet iyi şekilde fx tampona oturdu :)


Üçüncü ve en heyecan veren parçamız Fx tampon karşınızda :)


Buda Toyota Corolla Fx Tamponun üzerindeki etiketi kodu filan burada yazıyor. Bu kodu bulmak için çok uğraştım. Ben burada yayınlıyorum herkese faydam dokunsun aramasınlar :).
Daha fazla fotoğraf şuan için koymuyorum heyecana devam :).

-
-
-

Bu kadar Kilometre sonrası artık direksiyonumuzda hafif dökülmeler olduğundan dolayı deri kaplamaya karar verdim. İnternetten sarmalı deri kaplama diye sipariş ettik(14 TL :)). Ürün fotoğrafı ve uygulama anında çekilen bir kaç fotoğraflar. Gayet tatmin edici oldu.


Sanayide yapacaklarımız bitti artık arabayı bakıma alabiliriz.
1. Komple boyanacak
2. Ses yalıtımı içi bitüself ve ses yalıtım süngeri kullanılacak. Kapı içleri, davlumbazlar.
3. Fx tampon Takılacak - Sisler Monte edilecek.
4. Arka reflektör takılacak.
5. Arka tampon orjinali 400 tl vermek istemediğimden 100 TL ye kestirip yaptırıyoruz :)
6. Paçalıklar yenilenecek, çamurluk sinyalleri yenilenecek.
7. Çamurluk içlerine ve araba altına siyah pütür atılacak.
8. İncik boncuk hafif göçükler düzenlenecek
9. Arka çamurlukları düzgün şekilde çekiçleyip lastik sürtmemesini sağlayacağız.
10. Sağ tarafta marşpiyel çürümüş. Yeni saç kaynatılacak.
11. Jantlar orjinal rengine boyanacak, kampanalar kırmızı renge boyanacak.

Az az fotoğraf atıyorum. Her işlemin konusu ayrı ayrı açılacaktır.
Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Aracımızın kaporta boya işi biter :) son fotoğraftan sonra eve yolculuk ettik :). Bir aydır özlem çektiğim aracıma kavuştum. Kaporta boya işlemi tam 34 gün sürdü :).

Son güncel halinden bir kaç fotoğraf aşağıdadır. Yenilikler yeni konularda anlatılacaktır. :)



Maşallah demeyi unutmayınız ! :)